A MICE képzések „vázlata” – A vállalkozás alapjai könyv:
Etika, morál és társadalmi felelősség – Vállalkozók
Ez a cikksorozat Neked szól, ha szeretnéd tudni, hogy mit adhat, miről olvashatsz A vállalkozás alapjai című jegyzetben. A fejezetek bevezető és összefoglaló részeit csokorba szedtük, hogy könnyebben tudj dönteni a könyvben olvasható tartalom fontosságáról, hasznosságáról. A könyv kétnyelvű magyar- angol, mely az etikus vállalkozás és vezetés alapismeretei mellett az angol üzleti nyelv használatához is nagy segítséget nyújt.
1. fejezet
A vállalkozás fogalmának számtalan jelentése van. Meghatározható úgy is, mint „kreativitás”, „a lehetőségek kiaknázása”, „kockázat vállalás”, „újítások kifejlesztése” vagy „erősségeink kamatoztatása”. Számos vállalkozó használta ki tehetségét és éleslátását, hogy olyan üzletbe kezdjen, amely új iparágat hozott létre vagy egy területen megváltoztatta a verseny körülményeit. Világszerte működő vállalkozók tevékenysége hozott változást életmódunkba, illetve mindennapi életünkbe. A megvásárolt termékektől kezdve, szabadidőnk eltöltésén keresztül, létezésünk minden vonatkozásáig a vállalkozók folyamatosan alakítják életünket.
A könyv
Ez a könyv segít megérteni a vállalkozás elkezdésének, irányításának és kiterjesztését elemeit és azok összetettségét. Az olvasó minden bizonnyal felfedezi majd, hogy a sikeres vállalkozóknak nagyon sok döntést kell meghozniuk. Bár minden döntés bizonyos kockázattal jár, a kockázat csökkenthető saját magunk, az ötletünk, a piacunk és a vállalkozásunkra hatást gyakorló környezeti tényezők megértése által.
2.fejezet
Az üzleti etika a hatékony, megfelelő döntéshozás eszköze. A vállalkozók gyakran találkoznak konfliktusokkal az üzleti életben felmerülő bonyolult helyzetekben. Számos ilyen nehéz helyzet felelősségről, kulturális tényezőkről, csoportos befolyásról és jogi megfontolásokról szól, és kemény döntésekhez illetve dilemmákhoz vezet. Az etika segít a vállalkozónak a helyes döntés meghozatalában.
Záró gondolatok
Az alábbi mantra segít minden vállalatvezetőnek, vállalkozónak és másoknak is, hogy megtartsa jó döntéshozási módszerét és hírnevét: nem elég törvényesen cselekedni, nem elég etikusan cselekedni, kifogástalannak kell lenni. A vállalkozó tetteinek és viselkedésének oly szilárd minőséget kell tükröznie, hogy a személyével szembeni bárminemű gyanúsítást ellehetetlenítsen.
3.fejezet
Mielőtt valaki vállalkozói tevékenységbe kezdene, meg kell értenie, hogy pontosan mit is csinál egy vállalkozó, hogyan gondolkodik, és milyen jellemzőkkel bír. Nem biztos, hogy mindenkiben megvan, ami ahhoz kell, hogy sikeres vállalkozó legyen.
Te Vállalkozó vagy?
Ha egy barátod elhív egy partira, és Neked fontos dolgod van, amit be kell fejezned, akkor elmennél arra a partira, vagy inkább előbb befejeznéd a munkádat?
A vállalkozók fontossági sorrendbe rakják teendőiket, és a legfontosabbat végzik el először.
Eldöntötted, hogy elutazol egy távoli országba. Inkább egy „all inclusive” szervezett utazásra fizetnél be, vagy megveszed a repülőjegyet, és magad gondoskodsz a szállásról, étkezésről és programokról?
A vállalkozó szereti maga kialakítani a terveit és tevékenységeit. Egyik tanárod azt mondja, hogy a kidolgozandó feladatodhoz választott témád nagyon nehezen megvalósíthatónak tűnik. Választasz egy könnyebbet, vagy kidolgozod az eredetit?
Elérhető:
A vállalkozás alapjai – Entrepreneurship: Foundations
Következő cikkek:
2. Egy vállalkozás magjai
3. Következetes és hatékony marketing-terv
4. Mi a legelőnyösebb számodra? – Tulajdonosi szerkezet
5. A franchise vonzó üzleti alternatívát kínálhatnak a vállalkozóknak
6. Az alkalmazotti viszony kulcsszerepet játszik a vállalkozás összteljesítményében
7. Tőke, számvitel, cash flow
8. Stratégiai gondolkodás és tervezés