A MICE képzések „vázlata”- A vállalkozás alapjai:
4. – 5. – 6. fejezet a A vállalkozás alapjai jegyzetből: Brainstorming – A piaci szükségletek felismerése – Kínálat-kereslet és a vállalkozó
Ez a cikksorozat Neked szól, ha szeretnéd tudni, hogy mit adhat, miről olvashatsz A vállalkozás alapjai című jegyzetben. A fejezetek bevezető és összefoglaló részeit csokorba szedtük, hogy könnyebben tudj dönteni a könyvben olvasható tartalom fontosságáról, hasznosságáról. A könyv kétnyelvű magyar- angol, mely az etikus vállalkozás és vezetés alapismeretei mellett az angol üzleti nyelv használatához is nagy segítséget nyújt.
4. fejezet
A brainstorming üzleti lehetőségek kitalálásának folyamata. Egy folyamat, amely az egyén szintjén kezdődik. Az ötletek egy személy piaci ismeretei, a társadalmi körülmények, a környező kultúra és az egyéni képességei alapján vetődnek fel, majd képezik elemzés tárgyát.
Összefoglalás
Kezdetben minden ötlet vonzónak tűnhet, de kérdés, hogy az ötlet a piacnak is tetszeni fog-e, el lehet indítani, fent lehet tartani?
5.fejezet
Kezdetben minden üzleti ötlet vonzónak hangzik, de kérdéses, hogy a piac is annak fogja-e tartani.
Lesz rá igény? Eltartják majd a vevők az üzletet? Lehet a vállalkozás hosszú távon sikeres? Ha a vállalkozó nem veszi figyelembe, hogy hogyan, miért és egyáltalán kielégíti-e a piaci igényeket üzleti elképzelése, akkor lehet, hogy olyan vállalkozásba kezd, melynek sikeres működéséhez nincs elegendő fogyasztói kereslet.
Intő szó
A fogyasztók a termékek és szolgáltatások végső felhasználói. A vevők a termékek és szolgáltatások vásárlói és gyakran azonosak a fogyasztókkal. Mind a vevők, mind a fogyasztók kritikus fontossággal bírnak a vállalkozás sikerét tekintve. Az igényeik, viselkedési formáik és a szociokulturális tulajdonságaik megértésének hiányában még a legjobban átgondolt vállalkozás is olyan akadályokba ütközhet, melyek kudarcra vezetnek. Még ha egyértelmű is egy igény létezése, a vállalkozónak fel kell tennie a kérdést, hogy miért nem kezdett még senki vállalkozásba az igény kielégítésére. Egyes esetekben az igény kielégítése hatalmas tőkebefektetést kíván (jobb tömeg-közlekedési rendszer), vagy szabályozások korlátozzák (jobb oktatási rend-szer), vagy éppen csak senki sem végezte még el a megfelelő piackutatást.
6.fejezet
A kínálat és kereslet a piacgazdaság sarokkövei. A kínálat egy termék vagy szolgáltatás rendelkezésre állását, míg a kereslet a fogyasztók igényét jelen-ti az adott termék vagy szolgáltatás iránt (T/Sz). A termék vagy szolgáltatás rendelkezésre állását néhány eladó által eladásra kínált mennyiség is meghatározhatja, mint például a kőolaj esetében. Mégis gyakoribb eset az, amikor a kínálatot nagyobb számú vállalkozás biztosítja, akik egymással versengenek a fogyasztói keresletből való részesedésért.
Amikor túl sok vállalat versenyez a fogyasztói kereslet elosztásán, a kínálati oldalon többlet mennyiség mutatkozhat. Mikor a fogyasztói kereslet magasabb a kínálatnál, piaci hiány keletkezik. Amennyiben a verseny körülményei tökéletesek, úgy a kínálat és a kereslet kiegyenlítődik és egyensúlyba áll. Mindazonáltal, a valóságban a profittermelés hajtóereje arra készteti a vállalatokat, hogy védjék és növeljék piaci részesedésüket. Ez a fejezet azokat a tényezőket fogja áttekinteni, melyeket egy vállalkozónak fel kell ismernie, hogy jobban megértse a piaci verseny természetét és résztvevőit.
Mielőtt eldöntenéd, hogy elindítod saját vállalkozásodat, próbáld megválaszolni az alábbi kérdéseket:
– Elegendő a fogyasztói kereslet, hogy egy újabb vállalkozást eltartson?
– Mi köti a fogyasztókat a már meglévő cégekhez?
– Mitől erős vagy gyenge egy már versenyben lévő vállalkozás?
– Hány versenyző van jelen a piacon?
– Hogyan reagálnak a növekvő versenyre?
– Mi fogja a fogyasztókat a mi vállalkozásunkhoz vonzani?
– Mi befolyásolja a fogyasztókat, hogy egy cég mellett maradjanak?
– Mitől lesz a mi vállalkozásunk más, mint a versenytársaké?
– Mit nem tudunk a piacról, amelyre belépni készülünk?
A piac megismerésére az előtt kell időt szánnod, mielőtt elindítod a vállalkozásodat, nem azt követően, hogy már megtervezted a nyitás minden részletét.
Elérhető:
A vállalkozás alapjai – Entrepreneurship: Foundations
Következő cikkek:
3. Következetes és hatékony marketing-terv
4. Mi a legelőnyösebb számodra? – Tulajdonosi szerkezet
5. A franchise vonzó üzleti alternatívát kínálhatnak a vállalkozóknak
6. Az alkalmazotti viszony kulcsszerepet játszik a vállalkozás összteljesítményében
7. Tőke, számvitel, cash flow
8. Stratégiai gondolkodás és tervezés
Korábbi cikkek a könyvből :