2. Egy vállalkozás magjai

2. Egy vállalkozás magjai

A MICE képzések  „vázlata”-  A vállalkozás alapjai:
4. – 5. – 6. fejezet a A vállalkozás alapjai jegyzetből: Brainstorming – A piaci szükségletek felismerése – Kínálat-kereslet és a vállalkozó
Ez a cikksorozat Neked szól, ha szeretnéd tudni, hogy mit adhat, miről olvashatsz  A vállalkozás alapjai című jegyzetben. A fejezetek bevezető és összefoglaló részeit csokorba szedtük, hogy könnyebben tudj dönteni a könyvben olvasható tartalom fontosságáról, hasznosságáról. A könyv kétnyelvű magyar- angol, mely az etikus vállalkozás és vezetés alapismeretei mellett az angol üzleti nyelv használatához is nagy segítséget nyújt.

4. fejezet

Brainstorming – Egy vállalkozás magjai

A brainstorming üzleti lehetőségek kitalálásának folyamata. Egy folyamat, amely az egyén szintjén kezdődik. Az ötletek egy személy piaci ismeretei, a társadalmi körülmények, a környező kultúra és az egyéni képességei alapján vetődnek fel, majd képezik elemzés tárgyát.

Összefoglalás

Kezdetben minden ötlet vonzónak tűnhet, de kérdés, hogy az ötlet a piacnak is tetszeni fog-e, el lehet indítani, fent lehet tartani?

5.fejezet

A piaci szükségletek felismerése

Kezdetben minden üzleti ötlet vonzónak hangzik, de kérdéses, hogy a piac is annak fogja-e tartani.

Lesz rá igény? Eltartják majd a vevők az üzletet? Lehet a vállalkozás hosszú távon sikeres? Ha a vállalkozó nem veszi figyelembe, hogy hogyan, miért és egyáltalán kielégíti-e a piaci igényeket üzleti elképzelése, akkor lehet, hogy olyan vállalkozásba kezd, melynek sikeres működéséhez nincs elegendő fogyasztói kereslet.

Intő szó

A fogyasztók a termékek és szolgáltatások végső felhasználói. A vevők a termékek és szolgáltatások vásárlói és gyakran azonosak a fogyasztókkal. Mind a vevők, mind a fogyasztók kritikus fontossággal bírnak a vállalkozás sikerét tekintve. Az igényeik, viselkedési formáik és a szociokulturális tulajdonságaik megértésének hiányában még a legjobban átgondolt vállalkozás is olyan akadályokba ütközhet, melyek kudarcra vezetnek. Még ha egyértelmű is egy igény létezése, a vállalkozónak fel kell tennie a kérdést, hogy miért nem kezdett még senki vállalkozásba az igény kielégítésére. Egyes esetekben az igény kielégítése hatalmas tőkebefektetést kíván (jobb tömeg-közlekedési rendszer), vagy szabályozások korlátozzák (jobb oktatási rend-szer), vagy éppen csak senki sem végezte még el a megfelelő piackutatást.

6.fejezet

Kínálat-kereslet és a vállalkozó

A kínálat és kereslet a piacgazdaság sarokkövei. A kínálat egy termék vagy szolgáltatás rendelkezésre állását, míg a kereslet a fogyasztók igényét jelen-ti az adott termék vagy szolgáltatás iránt (T/Sz). A termék vagy szolgáltatás rendelkezésre állását néhány eladó által eladásra kínált mennyiség is meghatározhatja, mint például a kőolaj esetében. Mégis gyakoribb eset az, amikor a kínálatot nagyobb számú vállalkozás biztosítja, akik egymással versengenek a fogyasztói keresletből való részesedésért.

Amikor túl sok vállalat versenyez a fogyasztói kereslet elosztásán, a kínálati oldalon többlet mennyiség mutatkozhat. Mikor a fogyasztói kereslet magasabb a kínálatnál, piaci hiány keletkezik. Amennyiben a verseny körülményei tökéletesek, úgy a kínálat és a kereslet kiegyenlítődik és egyensúlyba áll. Mindazonáltal, a valóságban a profittermelés hajtóereje arra készteti a vállalatokat, hogy védjék és növeljék piaci részesedésüket. Ez a fejezet azokat a tényezőket fogja áttekinteni, melyeket egy vállalkozónak fel kell ismernie, hogy jobban megértse a piaci verseny természetét és résztvevőit.

Te és az ötleted

Mielőtt eldöntenéd, hogy elindítod saját vállalkozásodat, próbáld megválaszolni az alábbi kérdéseket:

– Elegendő a fogyasztói kereslet, hogy egy újabb vállalkozást eltartson?

– Mi köti a fogyasztókat a már meglévő cégekhez?

– Mitől erős vagy gyenge egy már versenyben lévő vállalkozás?

– Hány versenyző van jelen a piacon?

– Hogyan reagálnak a növekvő versenyre?

– Mi fogja a fogyasztókat a mi vállalkozásunkhoz vonzani?

– Mi befolyásolja a fogyasztókat, hogy egy cég mellett maradjanak?

– Mitől lesz a mi vállalkozásunk más, mint a versenytársaké?

– Mit nem tudunk a piacról, amelyre belépni készülünk?

A piac megismerésére az előtt kell időt szánnod, mielőtt elindítod a vállalkozásodat, nem azt követően, hogy már megtervezted a nyitás minden részletét.

Elérhető:
A vállalkozás alapjai  – Entrepreneurship: Foundations

Következő cikkek:

3. Következetes és hatékony marketing-terv
4. Mi a legelőnyösebb számodra? – Tulajdonosi szerkezet
5. A franchise vonzó üzleti alternatívát kínálhatnak a vállalkozóknak
6. Az alkalmazotti viszony kulcsszerepet játszik a vállalkozás összteljesítményében
7. Tőke, számvitel, cash flow
8. Stratégiai gondolkodás és tervezés

Korábbi cikkek a könyvből :

  1. A vállalkozók nem ismerik a „nem” választ
KAPCSOLAT